Sivut

tiistai 25. marraskuuta 2014

Mulla kauas menolippu ooon ♪♫

Mitä täällä tapahtuu? No sitä vaan, että meikämimmi sitten äsken meni ja osti lennot Intiaan! Huhhuh, mun pitkäaikainen unelmani alkaa ihan väkisinkin toteutumaan. Reissuun lähden 30.12 ja takaisin palaan ystävänpäivänä 14.2. Mun laskutaidon mukaan vietän reissussa siis 46 yötä, mutta jos nyt helmikuussa selviydyn takaisin Suomeen, niin close enough. 

Tarkotuksena on siis reppureissailla Intiassa ja vähän muuallakin Aasiassa. Jotta homma ei menis liian helpoksi ja että takaan iskälle vähän sydämentykytyksiä, niin lähden reissuun yksin. Alunperin suunnittelin matkaa yhdessä kaverini kanssa, joka sitten ei lopulta lähdekään, ja ajattelin jo että munkin reissu peruuntui. Sitten päätin antaa suomalaisen sisun puhua ja totesin, että tää on mun unelma ja ihan itse sen toteutan, ei muut sitä mun puolestani tee. Niimpä sitten halpojen lentojen osuessa kohdalle vaan keräsin rohkeuteni ja roposeni ja ostaa pamautin nämä lennot. Ei varmasti tule olemaan herkkua ihan joka ikinen päivä, mutta kuten mun rakas ystäväni sanoi, ainakaan en vaan jää odottelemaan mukavuusalueelleni, että toisiko se elämä ehkä mullekin jotakin tullessaan. 

Mun lento Intiaan kestää 31 tuntia, välissä on vuorokauden stoppi Istanbulissa. Aattelin, että heti alkuun vaan luulot pois tältä likalta, yö lentokentällä antaa kivasti reissufiilistä ;) Aikaeroista johtuen kosketan Intian maaperää vasta kahden päivän päästä Suomesta lähdettyäni. Paluulento kestääkin sitten onneksi vaan 14 tuntia. Tuolloin lento lähtee Intiasta aamulla vähän ennen seiskaa ja aikaeron ansiosta olen jo viiden jälkeen päivällä Suomessa. 

Vietän alkuun Mumbaissa muutaman yön. Etukäteen oon varannut Travellers Inn -hotellin dormitorysta sänkypaikan kahdeksi yöksi. Vaikka yöpyminen onkin suomalaisesta näkövinkkelistä halpaa, niin aika hyvät lisät tulee hintoihin näin etukäteen netistä varaillessa, kun nuo välitysfirmat saattaa jopa triplata summat. Hinta kaikkine pankkimaksuineen on tuolla siis vähän reilu 9 € / yö. Majoituksen pitäis olla ihan hyvällä paikalla ja suht siisti, ainakin sen perusteella mitä muut reissaajat on kirjoitelleet. 

Mumbaista jatkan sitten junalla Goalle, jossa noin kymmenen päivää joogaan ja makaan valkoisilla hiekoilla. Heti mun reissun aluksi Goalla on myöskin Full Moon Partyt, että totaaa.. No eipä niistä sen enempää. Goalta on sitten tarkoitus lähteä seikkailemaan ympäri muuta Intiaa, ainakin Delhissä haluan käydä, sekä tietty kokemassa yhden maailman seitsemästä ihmeestä, Taj Mahalin. Seitsemässä viikossa ehtii jo vaikka mitä, ja aionkin lähteä reissaamaan myös muualle Aasiaan. Aasian sisäiset lennot ei onneksi oo ihan päätähuimaavan hintaisia! Tällä hetkellä haluan vielä pitää pläänit Goalta eteenpäin aikalailla avoinna, vaikkakin jatkuvasti google laulaa ja saan uusia superhyviä ideoita ;)

Ja sit mentiin!
Kuulostaa varmaan aika itsemurhatouhulta, en kiellä. Varsinkin kun mua kattoo, niin itelläkin vähän saattaa epävarmuus tutisuttaa punttia. Mimmi, joka ei osaa tilata puhelimella pitsaa, lähtee yksin reilaamaan Intiaan. Ei terve. Mutta ei saa antaa ulkokuoren hämätä, koska kyllä mä vähän tiedän mihin olen itseni laittamassa. No, tosi vähän. Mutta kuitenkin. 

Mulla on plakkarissa ennen tätä reissua 13 eri näköistä leimaa passissa, omasta mielestäni ihan maailmannainen siis ;) Viime kesänä lähdin kuudeksi viikoksi Etiopiaan vapaaehtoistyöhön kuurojen lasten opettajaksi. Reissu oli jo kolmas tuonne Afrikan vilinään, ja vieläkin vaan tulin ehjänä takasin, iskän epäilyistä huolimatta. Muuten passin leimat on kerätty USA:ta, Bahamaa ja Kanadaa lukuunottamatta Euroopan turvallisilta seuduilta.

Voihan vitsi, pian mennään. Enää reilu kuukausi ja sitten pakkaset vaihtuu Intian lämpöön, en malta odottaa!


 Minski, matkakuumeen kourissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti